The Vision

by Maximilian Rambaek and the university "42 - Wolfsburg"

In the project „Drone Dance Dialogues“ by Maximilian Rambaek and the Software Engineering Academy 42 – Wolfsburg, an autonomous flight system that controls three drones is under development, each of which carries a light source that can illuminate a performing artist anywhere in the room. The drones are programmed to fly autonomously over a scripted timeline in a dynamic connection with the performing artist. The drones, with their „eyes“ (a mounted light source) looking at the person, seem almost alive–as a symbol of the relationship between man and technology. 

 

In three different episodes, a performing artist enters into direct contact with the flying machines and their luminous „eyes“ which in turn define the space the artists are able to move in. Emerging from the possibility of direct interaction, a dialogue is created about hopes, dreams and concerns in a world dominated by technology.

 

„Technology is neither good nor evil; nor is it neutral.“ (Melvin Kranzberg)

42 Wolfsburg

42 Wolfsburg is a unique Software Engineering Academy, where peer –  learning and expert mentoring, group fun and individual performance, superb campus facilities and career prospects come together. 

At 42, programming is not taught in a lecture hall: the training we offer is fully practical and based on the principles of sharing, collaboration, and peer-evaluation.

Maximilian Rambaek

Maximilian Rambaek wurde 1979 in West-Berlin geboren und arbeitet seit 1999 an verschiedenen deutschen Bühnen. Er hat in den letzten Jahren den Begriff „Neuer Zirkus“ mit geprägt.
Mit Anfang 20 führte er erstmals Regie für die Produktion „Ausländer Rein“ mit Kurt Krömer, den er auch bei seinen ersten Solo-Programmen unterstützte.
Auf die Chamaeleon Theater Produktionen; „Klangkörper“, „100 %“ und „Liaison der Sinne“ folgte die afrikanische Musikshow „Bani Obashwe“, in der er Künstler aus Ghana und Burkina Faso zusammenbrachte. Inspiriert von urbanen zeitgenössischen Themen entstanden 2010/2013 die Produktionen „VibeZ“ & „CLANG“, in der er den Fokus auf urbane Tanz/Akrobatik legte. 

In 2013 und 2014 entschied er sich für die künstlerische Leitung und Regie der Absolventenjahrgänge der staatlichen Schule für Ballet und Artistik. 

Von 2016-2019 die Produktionen „ARTEFEX“ & „A White Rabbits Playground“ für diverse Musikfestivals. 

In 2021 produzierte er das zeitgenössische tanzakrobatische Theaterstück „A White Blank Age“ in dem er die kognitive Überlastung des Menschen im Informationszeitalter thematisierte.
Die Produktion „SOAP -The Show“ („WET“) tourt seit 2007 international (Edinburgh Fringe, Sydney Opera House etc.) und ist mit über 1,5 Millionen Besuchern die erfolgreichste deutsche Produktion seines Genres.